Kā uzveikt ādas un matu izmaiņas vēsākos gada mēnešos

24.11.17

Mainoties gadalaikam, arī mums kā vienam no dabas elementiem, ir jāpielāgojas izmaiņām. Kad mēs to nedarām, organisms liek pats manīt par izmaiņām. Lai arī cik ļoti patika saules sildoši brīži vasarā, rudens, un jau ziema ar, mums tos nevar tā nodrošināt, tāpēc saskaroties ar pēkšņām temperatūras izmaiņām, lielākām vēja brāzmām, un intensīvo apkures sezonu, āda un mati sāk traki niķoties. Sākumā nevar saprast kas notiek, bet saliekot visus ietekmējošos faktorus vienā veselumā, ir skaidrs, kas pie vainas - sezonas maiņa.
Tā kā es šobrīd arī pastiprināti saskaros ar straujām izmaiņām ādas un matu stāvoklī, tāpēc ļoti labprāt nolēmu padalīties ar iespaidiem, problēmām un to risinājumiem, lai maksimāli spētu uzturēt ādu un matus normas robežas un atbilstoši sezonas prasībām.

Sausi mati, galu šķelšanās, elektrizēšanās, sausa galvas āda
Pirmais, ko parasti pamanu, ka mati paliek izteikti sausāki un elektrizējas. Tas nozīmē, ka jālieto vairāk barojoši un kopjoši līdzekļi. Tā kā man ir vidēja garuma mati, tad iztieku vien ar klasisku barojošu matu masku, bet ja mati ir gari, tād labāk ielikt eļļu vai speciālu koncentrātu uz aptuveni 60 minūtēm. Tas būs tāds kārtīgs atjaunojošs rituāls matiem.

Un otra lieta, kas visbiežāk par sevi atgādina vēsākos gada mēnešos - sausa galvas āda. Ja siltākos gada laikos var droši lietot mitrinošu šampūnu un viss atrisinās, tad tagad jāskatās vairāk mitrinoši, bet uz eļļas, ne hialuronskābes bāzes, jo tas tikai padarītu situāciju vēl smagāku. Šobrīd lietoju Aussie Repair Miracle šampūnu ar Austrālijas makadāmijas riekstu eļļu vai Schwarzkopf Professional Rose Oil šampūnu. Abi patīk ar to, lai arī ir uz eļļas bāzes, tie nepadara matus smagus, labi attīra un palīdz kopt arī galvas ādu.

Tomēr vislabākos rezultātus man deva DNC Hair Repair Elegant Oil eļļa matiem, ko ļoti dāsnā daudzumā ieklājuma galvas ādā un visā matu garumā. Staigāju ar eļļu pusotru stundu, un pēc tam izskaloju. Mati pēc tam bija perfekti! Eļļa skalojās laukā ļoti vienkārši, nepalika nekādas pēdas. Mati bija vijīgi, nenormāli gludi un piepildīti. Pamanīju pēc tam arī to, ka DNC matu eļļa pabaroja galvas ādu un nebija nekādas sausas plēksnes. Šo paņēmienu iesaku visiem, kas arī cīnās ar sausas galvas ādas problēmu. Var mēģināt arī ar citām eļļām, bet nevaru garantēt cik labi tās izskalosies laukā.

Sausas un raupjas rokas
Rokas, rociņas.. njā, lūk rokas ir tieši tās, kuras cieš visvairāk, un tās par kurām aizmirstas parūpēties visvairāk. Es arī tajā pašā maisā liekama, neraizējaties. Teikšu atklāti, es neprotu lietot ikdienas gaitās roku krēmus. Ja esmu darbā tad jā, bet ja kustībā, pārvietojoties no punkta A uz B, man neder variants par nemitīgu roku kopšanu. Lai arī cik krēmi ātri absorbējas un baro rokas, man nepatīk treknā kārta. Bet visvairāk es ciest nevaru, kad rokām ir sausa un velkoša sajūta, un tad vienīgais atrisinājums ir uzklāt tomēr roku krēmus, lieko noņemot ar salveti. Tā es tagad ikdienā rīkojos un tad krēma kārtiņu var paciest.
Manas rokās ikdienā cieš no spirta, regulāras roku mazgāšanas un vēja brāzmām. Darbā vidē esmu pasākusi centīgāk lietot roku krēmu, tur man pieejams ir Seal Auza roku krēms un teikšu, ka kalpo teicami: ievērojami ātri iesūcas, bet tik un tā nedaudz nosusinu ar salveti, lai nav trekna kārtiņa. Ikdienā lieliski noņem to šausmīgo, velkošos sajūtu, kas parādās dienas vidū, kad rokas intensīvi tiek attīrītas ar spirtu saturošiem līdzekļiem vai klasiski - mazgājot ar ziepēm.

Bet visvairāk manas rokas cieš no aukstuma un vēja brāzmām. Kamēr es nokļūstu līdz mājām, man liekas, ka rokas paliek nejūtīgas, pat ar cimdiem, jo kā nekā vidēji 9-10 vakarā ir ļoti vēsi. tāpēc vakaros es lietoju pavisam jaudīgu produktu, kas palīdzēs atjaunot manas rokas, kamēr es saldi guļu. Tas ir DNC roku vaska krēms-koncentrāts. Rakstīju jau mēneša atskaitē pie favorītiem par šo produktu, bet varu vēlreiz un vēlreiz parakstīties zem katra solītā vārda: tas atjauno, sadziedē, baro un mīkstina. Lietoju kombinācijā ar kosmētiskajiem cimdiem, jo produkts ir ļoti bagātīgs. Cimdus iespējams nopirkt veikalos Drogas vai Oniks Beta.
Ņemu lielu daudzumu produkta, sasmērēju kārtīgi visas plaukstas, arī nagus, un velku virsū kosmētiskos cimdus. Siltuma ietekmē atveras poras un koncentrāts labāk iesūcas ādā. No rīta pamostoties rokas ir perfekti pabarotas, un vairs nav ne miņas no sarkanās un sūrstošām rokām. Ja rokas būs pamatīgāk traumētas, tad pirmās pāris minūtes rokas sūrstēs, jo koncentrāts sāks sūkties ādā un dziedēt bojāto ādas slāni.

Saasinās ādas problēmas - izsitumi, rozācija, sausums u.c.

No visiem punktiem šis ir vissarežģītākais, jo prasa katra ieklausīties savas ādas vajadzībās. Kādam āda paliek divreiz taukaināka, visdrīzāk tāpēc, ka nepietiek mitrums. Tādā gadījumā ieteicams lietot mitrinošus produktus, bet bez hialuronskābes, jo tas aukstumā radīs mikro apsaldējumus ādai.

Ja āda intensīvi plēkšņojas un paliek sausāka nekā jebkad, tad talkā jāņem visi barojošie un bagātīgie produkti. Eļļas, maskas, un sejas krēmi, kas palīdz atjaunot un uzturēt ādas lipīdu slāni, jo lipīdi ir kā barjera, lai āda tiktu pasargāta no aukstuma, baktēriju un citu kaitējumu uzbrukumiem.

Bet visā visumā, mainoties sezonai ir jāmaina ierastais sejas krēms un tas ir tāpēc, ka vasarā ir nepieciešamas nedaudz atšķirīgas vielas. Arī ziemas mēnešos var lietot SPF saturošus produktus, bet galvenais ir atcerēties: āda jāpasargā ar krēma un citu kopjošo produktu palīdzību tāpat kā galva un ķermenis tiek pasargāti ar cepuri un vējjaku. Es tikko sāku testēt MIXA 24H Moisturizing Soothing mitrinoši nomierinošu sejas krēmu ar glicerīnu. Tas ir biezs, jūtami mitrina ādu, bet nav pārāk trekns. Pagaidām man patīk.
Jāatzīmē, ka lietojot treknāku krēmu, dekoratīvā kosmētika ātrāk iespējams nāks nost, tomēr dienas laikā kosmētiku var nedaudz piefiksēt ar pūderi vai matējošajām salvetēm, kas perfekti noņems lieko sebumu. Man ļoti patīk NYX Professional Makeup Green Tea matējošās salvetes.


Palīgs uzturam: D vitamīns

Bez atbilstošiem sejas krēmiem un citiem produktiem, nedrīkst aizmirst par uzturu. Man personīgi vasarā uzkrātās vitamīnu un minerālu rezerves jau sen beigušās, un tā kā ziemā pašmāju svaigus augļus un dārzeņus nav iespējams vairs dabūt, tad jādomā nedaudz par uzturu papildinātājiem.
Tas ir katra izvēlē lietot vai nē, bet es vēlos īpašu uzmanību pievērst D vitamīna lietošanai. Mēs dzīvojam ļoti pelēkā un drūmā vidē, kur saules ir ļoti maz. Sākumā tas jūtams kā viegls nogurums, pēc tam pāriet izteiktā nīgrumā un panīkumā, jo daudzi tā mīl saukt to stāvokli par "rudens depresiju", kas vispār nav pat tuvu depresijas paveidam. Kādam kam nosliece uz depresiju, tā norit visu cauru gadu, ne tikai rudenī vai kādā citā gada laikā.
D vitamīnu sauc par saules vitamīnu, jo tas tiešām visintensīvāk mūsos ražojas saskarē ar saules stariem. D vitamīns rūpējās par muskuļu, kaulu un citu iekšējo procesu rosīšanos, tāpēc ilgstošs fizisks bezspēks ir viena no pirmajām pazīmēm. Es D vitamīnu lietoju konstanti, jo tas tiešām palīdz justies priecīgāk. Vienkārši to lietojot, visā kopumā es jūtos uzreiz labi. Mūsu mājas lieto divu veidu D3 vitmīnu: es lietoju Pharma Nord D-Pearls Mega, 40 kapsulu iepakojumu, savukārt mamma lieto Nateo D Forte pilienus. Kas kuram ērtāk, bet abi veidi vienlīdz jaudīgi.

Atceramies, ka ar skaistumkopšanu tāpat kā ar savu garderobi: tā ir jāpielāgo atbilstošai sezonai. Mēs taču -7 grādos neiesim ar vasaras kleitu, vai vējainā laikā bez virsjakas. Tas pats stāsts ar matu un ādas kopšanu. Mums ziemeļnieku reģionā īpaši jāpiedomā, ko lietot un kā pasargāt ādu pret bojājumiem, jo aukstums un sals dara savu bēdu.

* titulbilde un produktu foto no vietnes Google

2 komentāri:

  1. Taa DNC ellja ir Drogas?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Nemācēšu teikt vai visās Drogās, bet kur vislielākais sortiments, tur noteikti var meklēt :)

      Dzēst

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan