Dezodoranti - kuru labāk izvēlēties?

28.04.14

Domāju antiperpiranti un dezodoranti, ir tie divi vārdi, kas nebūt nav sveši ikvienam cilvēkam. Mums ir svarīgi, lai ikdienā mums nerastos diskomforta sajūta padušu rajonā, un lai apkārtējie nejusto kādu, iespējams, nepatīkamu aromātu, tāpēc ikvienam rīta rutīnā ietilpst šo dezodorantu lietošana. Tomēr, kā lai neapjūk tajā lielajā piedāvājumā, tāpēc es vēlos nedaudz padalīties ar savu pieredzi un ieteikumiem.
Sākumā nedaudz skaidrojumi par to, kas tad īsti ir dezodorants, un kas ir šis antiperpirants, kuru nemitīgi piemin.
Dezodoranti ir paredzēti tikai sviedru smakas novēršanai vai neitralizēšanai uz kādu laiku, jo iznīcina mikroorganismus, kas parazitē cilvēka sviedros, vai arī kavē to augšanu un vairošanos. Parasti dezodoranti ir aerosolu iepakojumā, un to sastāvā ir ne tikai dezodorējošie komponenti, bet arī smaržvielas, tāpēc dezodorantiem piemīt ne tikai higiēniska, bet arī parfimērijas funkcija. 
Antiperspiranti ir daudz spēcīgāki pretsviedru līdzekļi. To sastāvā esošās aktīvās vielas neļauj vairoties mikrobiem, bloķē sviedru dziedzeru izvadkanālus ādā, samazinot sviedru izdali līdz pat 40 procentiem. Parastajiem dezodorantiem tāda efekta nav. Atšķirībā no dezodorantiem antiperspiranti satur mazāk smaržvielu, jo antiperspirantu galvenais uzdevums nav piešķirt ādai patīkamu aromātu. 
Es esmu no cilvēkiem, kas svīst, un man palīdz tikai antiperpiranti, lai gan ir dienas, kad iztieku ar dezodorantu arī. No katras plaša patēriņa firmas, kas piedāvā dezodorantus, esmu izmēģinājusi nu vismaz pa vienam dezodorantam, un no katra veida - rullīša, zīmuļveida, izsmidzināmā, sausā, želejveida, suspensijas u.c. 
Ilgāku laiku biju zīmuļveida dezodorantu piekritēja, tomēr sapratu, ka no tiem uz drēbēm paliek švīkas, un tāpēc pievērsos izsmidzināmajiem, un periodiski lietoju rullīša veida dezodorantus. 

Zemāk visu, šobrīd aktuālo, dezodorantu vērtējums un viedoklis:

Izsmidzināmie:

  • Rexona Linen Dry Ultra Dry antiperspirants ar 48 stundu aizsardzību - šo tik tikko pabeidzu lietot, un man tas superīgi kalpoja ikdienā. Man patīk, ka Rexona dezodorantos ir talks, un tas tiešām sniedz to sauso sajūtu visas dienas garumā. 48 stundas uz manas ādas tas nav saglabājies, bet nedomāju, ka tik ilgi tam vajadzētu arī strādāt. Kā jau antiperpirantiem ir tas raksturīgais aromāts, bet man tas netraucē. Cena - € 2.70
  • Dove Invisible Dry izsmidzināmais dezodorants - Dove dezodoranti ir vieni no maniem mīļākajiem, jo tiem ir jauki aromāti, tie ir ļoti saudzīgi ar padušu ādu, bet nesaudzīgi pret sviedriem. Plusā, tie neatsāj arī baltās pēdas uz drēbēm. Cena - € 3.20
  • Fa Floral Protect izsmidzināmais dezodorants ar magoņu un zvaniņu aromātu - ar Fa dezodorantiem man ir izveidojušās neviennozīmīgas attiecības, jo iepriekš, kad es mēģināju Sport versiju, tā man ļoti nepatika, jo atstāja nesmukas baltas švīkas uz apģērba un kaut kas tajā formulā man negāja kopā ar manu ādu, bet šis ir ļoti labs dezodorants. Šodien karstā dienā, tas mani superīgi paglāba no "slapjo padušu" efekta, kas manās acīs ir teicams rādītājs. Man patīk, ka dezorantam ir arī viegls ziedu aromāts, kurš saglabājas visas dienas garumā. Cena - € 2.69
  • Adidas Tropical Passion dezodorants - šis tiešam ir dezodorants, nevis antiperpirants, jo šis nesniedz diži aizsardzību, vairāk sniedz to aromātu. Šad, tad, uz maiņu palietoju arī šo, un tas ir ok, tomēr šis nesniegs garantijas par to, ka paduses būs sausas. Pie šādiem smaržīgiem dezodarantiem, ir svarīgi izvēlēties tādu aromātu, lai kopā ar sviedru aromātu, tas nerada nepatīkamu smaržas gammu. Tādi gadījumi var būt ar vaniļas, marcipāna u.c. aromātiem. Cena - € 1.30
Ar dezodorantiem tas arī viss, tomēr kopš ilgiem laikiem tagad plānoju atkal izmēģināt Lady Speed Stick antiperspirantus, jo kādreiz tie bija mani mīļākie, bet sen nav mēģināti. Iepriekš biju mēģinājusi Garnier Mineral dezodorantu, bet tas man galīgi nederēja, jo man nepalīdzeja nu nekādi. 
Tagad, sausie un rullīša tipa, jo šie neatstāj tādus traipus kā zīmuļveida:
  • Fa Floral Protect rullītis ar orhidejas un violītes aromātu - šis ir tāds pats antiperspirants, kas ļoti labi saglabā sauso sajūtu padusēs visas dienas garumā, tomēr šis ir rullīša tipa, un smaržo ļoti līdzīgi kā izsmidzināmā versija, bet pirmajā brīdī uzklājot dod diezgan mitru sajūtu padusēs, tomēr pēc brītiņa jau nožūst. Cena - € 2.69
  • Fa Pink Passion rullītis ar ziedu aromātu - šis jau man ir kādu laiku, kopš vasaras, un nopirku uz rudens periodu, bet tad sapratu, ka rudens/ziemas periodā man nepatīk tā mitrā sajūta, kad uzklāj šo dezodorantu, tāpēc sāku lietot to tikai tagad, pēc neliela pārtraukuma. Vispār man patīk. Man patīk, ka Fa dezodorantiem bez aizsardzības ir vēl arī tas jaukais, dažādais aromāts. Cena - € 2.69
  • Nivea Angel Star Hot Crush rullītis - šim ir ļoti šmaržīgs aromāts, gandrīz kā pusaudžu laika smaržām, kuras tajā laika posmā bija aktuālas. Šo ikdienā nesāju līdzi ekstra drošībai, jo man šis nav tik noturīgs, kā varbūt citi. tas nav slikts arī, bet dienas vidū es jūto nedaudz to mitro sajūtu, lai gan aromātu tas neitralizē teicami. Cena - ~ € 3.05
  • Garnier Nēo Fragrance Free dezodorants -  šis ir sausais krems, kas uzreiz uzklājot paliek praktiski sauss un dod ādai komfortabli sauso efektu. Ziemas periodā šis man ļoti patika, tomēr pavasarī es pamanīju, ka tas ir palicis pa švaku, jo dienas vidū es jūtu to nepatīkami mitro sajūtu. Šis ir mans ziemas go to līdzeklis, bet pavasara/vasaras sezonā priekšroka iet izsmidzināmajiem un rullīšiem. Cena - € 3.79
Nu vispār par antiperspirantiem un dezodorantiem es varētu ilgi rakstīt, jo esmu ļoti daudz mēģinājusi un par katru ir savs viedoklis, un katra firma ir palikusi atmiņā ar saviem kāpumiem un kritumiem. Tomēr es zinu, ka nākotnē vēl bez citiem firmas piedāvājumiem vēlos izmēgināt kristālu dezodorantu, jo tas ir kas jauns un nemēģināts.
Pats galvenais, kas jāatceras izvēlētos dezodorantus ir - cik liela mēroga drošība man ir nepieciešama? Jo ir cilvēki, kas nemaz pastiprināti nesvīst, bet lieto nevajadzīgi antiperspirantus. Ja ir problēma ar pārmērīgu svīšanu, tad tur jau ir jārunā ar dermatologu, un droši vien tajā situācijā ir vairāk jālieto tieši aptiekas sortimenta līdzekļi, kas palīdz samazināt šo svīsanas intensitāti, kā piemēram, PerspiGuard un Maxim.

Kopsavilkums
_________________________________________________________________________________
  • Visi dezodoranti, izņemot Adidas, ir nopērkami veikalos Drogas
  • Cenas - no € 1.30 līdz € 3.79
Ko jums ir teikt par šo tēmu, un kura ir jūsu iecienītākā firma laba dezodoranta izvēlē?


&z

* fotogrāfijas no personīgā arhīva
** informatīvā informācija no lapas espati.lv
*** šis ir daļējs produktu sponsorēts raksts, tomēr visas izteiktās domas ir tikai un vienīgi manis pašas

16 comments:

  1. Jau vairākus gadus lietoju Nivea rullīšus, šobrīd krājumos ir arī Garnier Neo, kas ir diezgan slapji. Bet Nivea tik un tā ir iecienītākie.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Mjā, jau gadu gadiem arī lietoju Nivea rullīšus. Patiesībā vienīgais produkts no Nivea, par kuru varu teikt tikai to labāko.

      Dzēst
  2. FA man galīgi nepatīk - esmu mēģinājusi dažādus un rezultāts slikts. Varbūt pārāk daudz svīstu. Šobrīd Nivea patīk, ir arī Garnier Neo, bet tas kaut kā ne pārāk šobrīd pavasarī, savukārt ziemā bija labs.

    AtbildētDzēst
  3. Jau n-tos gadus lietoju tikai pūšamos, vislabāk Rexona... pamainu aromātus - vasarā patīk tas, kuram iepakojums balts ar zaļu, ziemā ir šis linen un vēl tāds melnā iepakojumā ar kaut ko rozā/violetu virsū ;)
    Neo smērējamais bija patīkams pārsteigums. Parasti man smēŗējamie ļoti nepatīk, bet šis pat bija ok :)

    AtbildētDzēst
  4. Esmu rullīšu fane. No lētā gala vislabāk patika Rexona Clear Pure Crystal. To lietoju ilgu laiku, bet tad atklāju savu absolūto favorītu - Lancome Deodorant Purete. Ir tās cenas vērts! Drēbes nesmērē, kā arī smarža un sausums saglabājas līdz vakaram, nē, pēc kādas ballītes atklāju, ka pat līdz rītam! :)
    Vēl no tādiem dārgākiem mēģināju Biotherm Deo Pure Natural Protect, jo piesaistīja tieši tas, ka tas ir bio kosmētikas produkts. Bet tā bija vilšanās. Pirmkārt, smarža ir ļoti specifiska - saldi rūgta citronu, ne īsti manā gaumē. Visvairāk traucēja tas, ka tā pamatsastāvdaļa ir alkohols, tāpēc pēc epilācijas un reizēm arī tāpat to lietot bija diezgan nepatīkami... Tieši šī dēļ sapratu, ka man tomēr ir vajadzīgs ar antiperspirantu, jo šim aromāts pazuda diezgan ātri, atkarībā no fiziskās aktivitātes.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. biotherm nebūs viss bio kosmētika.

      Dzēst
    2. Visa līnija nē, bet tieši tas dezodorants ir.

      Dzēst
  5. Es lietoju tikai Rexona rullīšus, pārējie mēdz pievilt.
    Pūšamos neciešu kā sugu - liekas, ka pēc tam visa vannasistaba piepūsta vairāk kā paduse, nosmakt var. Un uz mani, diemžēl, nedarbojas :(
    Kristālu arī esmu mēģinājusi, un uzskatu, ka tas der tikai cilvēkiem, kas svīst minimāli. Vismaz man efekts bija apmēram tāds, it kā būtu vnk ūdens iesmērēts ;D

    AtbildētDzēst
  6. Ui, paduses tā vienmēr ir bijusi mana diskomforta zona! Ilgi mocījos, jo itin nekas man nepalīdzēja un kādu brīdi pat biju šai problēmai atmetusi ar roku, izmantojot dezīšus, lai vismaz smaržo. Bet tad dikti daudz salasījos par kristāliem...sākumā bija doma, ja jau diezgan stipra "ķīmija" nepalīdz, tad kur nu tas dabīgais kristāls, bet...kaut kad internetā uz baigajām atlaidēm izdomāju pamuļķoties un paņemt! Un, kāds bija mans pārsteigums, kad es sapratu, ka viņš strādā...tā bija īsta svētlaime!!!Pie tam, man viņš jau ir aptuveni 2 gadus un izmēros gandrīz nav mainījies.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Kādu tieši lieto? Beigsies vichy, varētu pamēģināt kristālu

      Dzēst
  7. Palasiet par antiperspirantu sastāvā esošajiem alumīnija savienojumiem, kas var izraisīt krūts vēzi un ko tik vēl ne. Es nopirku vichy rullīti, kurā nav šīs vielas. Protams nav tik efektīvs kā kaitīgie, bet tomēr nav inde.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Jā, antipersperanti ir savā veidā kaitīgi veselībai, bet ne visiem tie izpaužas tik drastiski kā minēji. Ja godīgi, mobilos tālruņus vispār nevajadzētu lietot, jo tie veicina smadzeņu audzēju veidošanos. Bet reāli, tagad beidzam lietot mobilos telefonus?
      Protams, var skatīties, kurā antiperspirantā nav iekšā alumīnija savienojumi un alkohols, bet reāli, ne visiem ir alerģija un veidojas saslimšanas. Tas ir tik ļoti subjektīvi, tāpēc katram pašam ir izvēle. Nez, daudzas sievietes jau gadu desmitiem lieto antiperspirantus un nav nomirušas, Dievs pasarg, vai vēl kas cits. Vīriešiem vispār praktiski nav parasto vai eko dezodorantu, bet neviens nesūdzas, lieto katru dienu un dzīvo laimīgi, tas mums sievietēm pret visu laikam vajag kaut ko īpašu un eko.
      Ja Tu uzskati, ka tie ir tik šausmīgi indīgi, labi, ka tā, bet man tas nav TIK svarīgi. :)

      Dzēst
  8. Eucerin arī ir labs rullītis, nezinu, vai ietekmē svīšanu, bet aromāts saglabājas labs līdz dienas beigām :)

    AtbildētDzēst
  9. Ja nav noslēpums, kur Tu dabūji Tropical Passion? Es ļooti, ļooti gribu smaržas.
    Tās man atgādina manu attiecību sākumu, siltos pavasara vakarus pie ezera.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Tropical Passion dezodorantu un smaržas ir iespējams iegādāties MikroShop veikaliņā, kas atrodas Mildas tirdziņā, uz Ernesta Birznieka Upīša ielas :)
      Jā, romantika un vakars pie ezera tas ir kas brīnumains <3

      Dzēst

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan