Seriāls "The Good Doctor"

05.03.19

Es ilgi domāju (patiesībā, vairāk kā gadu) vai tiešām ir vērts sākt rakstīt par kaut ko vairāk kā kosmētiku, jo man jau šķiet, ka runājot caur kosmētikas perspektīvu, es kādam varu likties tukša persona, jo, godīgi sakot, runāt par kosmētiku lielu māku neprasa, tikai degsmi un vēlmi to lietot. Ir cilvēki, kuri manās acīs pat ir daudz dedzīgāki kosmētikas mīļotāji. Lai gan man patīk kosmētika, man patīk krāsoties, ikdienā mana uzmanība tiek nošķirta un manu dzīves redzējumu veido ļoti daudzi momenti.

Tāpēc man ļoti patīk ikdienā dalīties ar savu pieredzi vai zināšanām ar citiem cilvēkiem, bet šķiet, ka šeit blogā esmu uzlikusi lielu zīmogu ar uzrakstu “skaistumkopšanas blogs”, bet patiesībā, lai cik dīvaini nebūtu, jau pirms daudziem gadiem noliktais bloga nosaukums pat pasaka priekšā, ka es šeit dalos ar savu dzīvi. Un man liekas, ka laikam ejot, es sev uzliku latiņu, ierobežojot izpaust sevi caur citām prizmām. 

Pagājušajā gadā, kad izteikti apklusa bloga ierakstu veidošana, es sāku ar varu no sevis spiest entuziasmu un vēlmi rakstīt par kosmētiku, lai gan patiesībā manī mājoja milzu pretestība, fiziska piespiešana. Un vienā jaukā dienā, man vienkārši ieteica rakstīt par to, kas man patīk un iedvesmo, jo es jau izvēlos par ko būs mans blogs. Man jāraksta par to, kas man sagādā prieku. Es tik un tā rakstīšu par kosmētiku, par to, kas man patīk, bet es pieliku klāt jaunu sadaļu savai bloga dzīvei. Varbūt kādām tas nebūs interesanti, bet man tā būs iespēja ielikt šeit rakstīšanas vēlmi un domas, iespēja justies brīvi un iedvesmoti. 

Tāpēc pamīšus, laiku pa laikam, blogā varēs plašāk lasīt manas domas par sev redzētiem seriāliem un filmām, un citām tēmām. Nosauksim to kā manu atsauksmju krātuvi, kur būs iespēja ielūkoties ja kādreiz dzīvē gribas kaut ko jaunu noskatīties. Jau savulaik, kad rakstīju mēneša atskaites rakstus, pāris rindkopās rakstīju šādas atsauksmes, tomēr tagad nolēmu to atstāt kā paliekošu saturu. Tad lūk, man pirmais ieraksts par to, ko es tagad skatos. 

Seriāls “The Good Doctor”

Seriāls ar kuru satikos pavisam nejauši Facebook nošērotu ierakstu dēļ. Mazs video fragments no seriāla pirmās sērijas mani patiešām ļoti uzrunāja un aizķēra. Seriāla galvenajam varonim Šonam ir autisms ar retas formas sindromu (Savant syndrome), kas padara viņu par vēl neredzētu ģēniju. Visu mūžu sapņojis kļūt par ķirurgu, un beidzot pienāk diena, kad viņam ir sniegta šāda iespēja.


Seriāla uzbūve un ritējums ļoti atgādina savulaik pasaules slaveno Doktoru Hausu, un nekāds brīnums, jo producenta kārtā tieši tas pats cilvēks, kurš bija producents Doktoram Hausam  - Deivids Šors (David Shore). Līdz ar to, nav nekāds brīnums, ka starp abiem seriāliem var vilkt paralēles.
Lai arī stāsta centrā ir Šons (Shaun Murphy), kur tiek vēstīts par viņa bērnību, pieredzi un cīņu pierādīt, ka viņš ir pilnīgi spējīgs būt ķirurgs pat ar autismu, stāstā nepaliek ignorēti arī Šona kolēģi, kuriem arī nākas saņemt un apgūt vairākas mācībstundas: attiecībā uz Šonu, viņiem pašiem un dzīves redzējumu.
Aktieris Freddie Highmore absolūti līdz pilnībai ir atkodis sava varoņa Šona būtību, piedāvājot mums redzēt savām acīm autistu ar fenomenālām prāta spējām, burtiski skaitītu minūšu laikā redzot pacienta problēmu un spējot rast risinājumu pat krīzes situācijām. Mums ir redzams kā galvenais varonis mācās komunikācijas spējas, kas ietver spēju sniegt līdzjūtību, melot un izteikt sarkasmu, kas galvenajam varonim ir svešas emocijas, bet laika gaitā caur smieklīgām, un citreiz arī skumjām situācijām, tiek veiksmīgi apgūtas.

“The Good Doctor” noteikti patiks skatītājiem, kuriem patīk dažādu situāciju risināšana, spraigs sižets apvienojumā ar drāmu, medicīnas tematika. Pats galvenais, kāpēc šo seriālu varu ieteikt ir tas, ka seriāls nav smags, jo kompensējot sarežģītas medicīniskās situācijas un problēmas, tas pasniedz labu humora devu un ļauj pārdomāt daudzas sadzīviskas saskarsmes lietas, kas katrā sērijā kalpo kā noslēpta galvenā tematika. 

Uz šo brīdi esmu noskatījusies jau visu 1.sezonu, un pašlaik skatos jau otro sezonu. Pagaidām seriālam ir tikai divas sezonas, bet pilnīgi pieļauju, ka būs arī turpinājums. “The Good Doctor” ir seriāls, kas uzrunā tā ritējuma, sižeta un galvenā varoņa prāta spēju dēļ, jo tas ir apbrīnojami skatīties uz cilvēku ar tādām domāšanas spējām. 

Seriāls, ko skatos savos brīvajos brīžos  - darba pārtraukumā, pa ceļam uz mājām vai pirms gulētiešanas. Aplūkoju arī mazliet reitingu vērtējumus un IMDB skatītāji seriālu vērtē ar stabilām 8.3 ballēm. Ja man jāvērtē, tad es arī lieku stabilu 8.

video un bilžu materiāli no IMDB

2 komentāri:

  1. Arī skatos šo seriālu, bet skatos vairāku seriālus par ārstiem. Agrāk blogā dalījos par seriāliem ierakstos, tagad ir vieglāk ielikt par tiem info vienkārši storijos.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Forši! :) Man tā kā vairāk patīk gari rakstīt, tad izvēlējos rakstīt blogā, jo storijus īpaši jau neviens nelasa. It sevišķi ja gari apraksti, bet īsi uzrakstīt nemācēšu :D

      Dzēst

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan