No studentes dzīves: kā atjaunoties pēc pārslodzes?

21.05.16

Nu tad tā, pirms rakstu šo ierakstu vēlos noskaidrot vairākas lietas. Pirmkārt, nav jābaidās runāt par savu organismu un tam nepieciešamo. Tas ir tikpat svarīgi kā dzert ūdeni un elpot svaigu gaisu. Otrkārt, es zinu, ka ar augļiem un dārzeņiem minerālvielas un vitamīnus var uzņemt tikpat efektīvi, bet es esmu slinka ēst veselīgi, tā vietā es labāk izvēlēšos ēdienu, kas man liks justies labi, bet katram tas redzējums var atšķirties. Tātad, atgriežoties pie paša temata. Jau iepriekš minēju, ka pagājušajā nedēļā man bija pamatīgs stresa un nervu tēriņa maratons, jo termiņi dega iesniegt bakalaura darbu. Rezultāts: es izskatos un, galvenais, jūtos nevesela. Nav enerģijas, nav vārdu, nav kustību. Ja iepriekš biju cilvēks, kas pāris pieturas noies kājām, lai brauktu tā vietā ar sabiedrisko, tagad braukšu sabiedrisko, jo noejot pārdesmit metrus man griežas galva un liekas, ka es vienkārši palikšu uz ielas guļot. Pirms iemiegu, muskuļi saraujas īsos krampjos. Nemaz nerunāsim par seju, kas vēl aizvien nav spējusi atgriezties ierindā, jo to klāj izsitumi, zem acīm tumši loki un tumšie rētu plankumi liek par sevi manīt.
Personīgi es pazīstot savu ķermeni varu teikt, ka nav labi. Un nav labi pamatīgi. Tāpēc, tagad man atliek darīt visu mēreni, bet efektīvi, lai viss atgriežas ierindā. Esmu apkopojusi vairākas lietas, kas man liek justies labāk un palīdz būt veselības formā.
Studējot esmu guvusi neizmērojami daudz, jo neskaitāmi rakstu darbi un izlasītā literatūra bagātina mūsu zināšanas, tomēr studijas atņem vairākas lietas: miega stundas un enerģiju, jo lai arī ko saka citur, par RSU varu pateikt tikai vienu, ja jums nav nekā cita izņemot studijas, viss būs ideāli, bet līdz ko jums būs ārpus studiju nodarbes, hobiji vai darbs, uz miega rēķina tiks veikts viss, un rezultējas tas ar organisma iedragāšanu. Nerunāsim par jaunajiem medicīnas studentiem uz kuriem pilnīgi žēl skatīties janvāra sākumā, kad tuvojas sesija, bet laikam Rīgas Stradiņa universitāti nešķiro, ko tu studē, tur iedzen disciplīnu un palielina darba jaudu par vismaz 80%, kas karjeras dzīvē tikai palīdzēs un tiks augstu vērtēts.

Protams, fiziskais gars no emocionālā gara spēcīgi atšķiras un katram ir sava pieeja kā to "atveseļot", bet vairāku nedēļu garumā dodoties gulēt un ceļoties domājot par savu darbu un tā termiņiem, es izsūcu sevi pamatīgi. Kādam izpumpēšanās beigsies slimnīcā, un man bija kursa biedrene, kas nogulēja nedēļu slimnīcā dēļ iedzītā ritma un prasībām. Man nav tik traki vēl bijis, jo ķermenis izturīgāks, bet šobrīd man patiesībā ir bail pat iedomāties ko uzrādītu asins aina pēc analīzēm, tāpēc šoreiz nav svarīgi cik mentāli ātrai atjaunoties, bet svarīgāk ir domāt par savu veselību, tāpēc rakstā esmu iekļāvusi arī vitamīnus un minerālvielas, kas šobrīd palīdz funkcionēt.

Skaistumkopšana
Pēc lielas slodzes un stresa sejas āda paliek blāva un nelīdzena, tāpēc man patīk to daudz intensīvāk mitrināt un man ir divas maskas, kas šo problēmu spēs atrisināt. Esmu iecienījusi Artemis Med sejas masku, kas specifiski paredzēta jūtīgai, lai noņemtu apsārtumu, un Artistry Hydra-V mitrinošā maska*, kas bagātināta ar Norvēģijas fjordu ūdeni ādai liks justies ļoti mitrinātai. Tā kā abas maskas ir auduma, tad uzklājot to uz ādas, iesaku uzlikt austiņas un ieslēgt iemīļoto mūziku. Man ļoti patīk jaunā One Republic dziesma "Wherever I Go", tāpēc tikai zīmīgi, ka es klausītos savas mīļākās grupas vecos labos un jaunos hītus. Lai maskas ir paredzēts turēt uz sejas 15 - 20 minūtes, droši varat to darīt arī ilgāk, ādai par ļaunu tas noteikti nenāks. Galvenais ir process.

Tā kā mani nagi izskatās šausmīgi, jo šķeļas un nemitīgi plīst, lai nav gan ir tik īsi cik vien iedomājams. Jau kādu laiku lietoju Kinetics Rose Gold nagu stiprinātāju*, kas ne tikai nagiem sniedz neuzkrītošu mirdzumu, bet palīdz tiem atjaunoties un būt spēcīgākiem.

Paradoksāli, bet iestājoties siltākam laikam, esmu iemīļojusi smaržīgas lietas, bet tas laikam sasaucas ar dabu kopā, kad deguna receptori jūt katru zieda aromātu, kas uzplaucis. Dievinu šo laiku, kad dabā zied ceriņi un jasmīni. Ar ceriņiem un jasmīniem neskrubēsies, tāpēc no pagājušā gada jau taupu The Body Shop Raspberry ķermeņa skrubis, kas smaržo gluži kā svaigas avenes. Nespēju beigt jūsmot par šo produktu.

Veselība/uzturs
Galvenais nosacījums būtu dzert ūdeni, bet es teikšu tā - nevis tos divus litrus,ko visi saka, bet tik cik lien iekšā. Pat ja tie ir 500 ml, galvenais lietot ūdeni, jo ūdens trūkums ir novērojams pēc ādas stāvokļa, bet arī izskata.
Tā kā neskaitāmo stundu rakstīšana notika pie datora ekrāna, tad to visvairāk izjuta acis un es sāku saprast, ka nakts vidū vairs neko neredzu, jo acis miglojas, pa dienu tā ir sausas un kā sakairinātas, tāpēc aptiekā palūdzu acu pilienus, un šobrīd blakus datorgaldam turu Navivision acu pilienus, kas ir paredzēti apsārtušās un sakairinātām acīm. Lietoju vēl šobrīd, jo tiešām palīdz vieglāk fokusēties redzei un nav kairinoša sajūta.
Tātad nonākot pie veselības, es ik pa laikam rakstu par vitamīniem un minerālvielām, kas palīdz atjaunoties organismam, bet šoreiz es sapratu, ka joki ir mazi un ar vienu grupas vitamīnu nepietiks, tāpēc izveidoju kompleksu savienojumu vadoties pēc tā, ko iepriekš ieteikuši farmaceiti. Latvijas ražoto Alus raugu lietoju tieši pirms gada ap šo laiku un jāsaka, ka tas ir vērtīgs, jo rauga tabletes toreiz un arī šoreiz palīdz cīnīties ar pumpām un augoņiem, kas veidojas, jo ir vielmaiņas traucējumi. Smaka un garša atbaidoša, bet efekts ir jūtams. Pie pārbaudītām vērtībām varu pieskaitīt arī par Lotos Pharma Magnemix Premium* kapsulas par kurām rakstīju jau pagājušās vasaras izskaņā, bet varu tikai atgādināt, ka  pateicoties magnijam, tas veicina normālu muskuļu un nervu sistēmas darbību, kā arī palīdz atjaunot nervus sistēmu. Magnija trūkums visbiežāk izpaužas ar krampjiem muskuļos, tāpēc šis produkts, kuru turpinu lietot jau vairākas reizes kopš to atklāju.
Savukārt, visjaunākais atklājums man ir Pharma Nord Bio-Carotene* produkts, kas ne tikai sniedz organismam tik grūti uzturā gūstamo A vitamīnu, kas palīdz uzlabot ādas, nagu, matu stāvokli un arī redzi. A vitamīns šajā laikā aizsargā ādu no brīvo radikāļu kaitīgās iedarbības saskaroties ar sauli, kas iestājoties siltākam laikam ir neizbēgami. Var būt ne pa tēmu šim rakstam, bet šis produkts varētu interesēt tās dāmas, kas gatavojas saules sezonai, jo izrādās, produktu var lietot arī, lai iegūtu labāku iedegumu pateicoties beta-karotīnam sastāvā.

Man liekas, ka esmu dalījusies tik daudz ar informāciju kā šobrīd atkopjos es pēc negulēšanas un satraukuma maratona, ka ceru, ka kādam tas noteikti palīdzēs pie saviem finālu darbiem, eksāmeniem, neizbēgamajiem stresiem un pat pavasara vitamīnu, minerālvielu trūkuma. Ja jums šī tēma arī aktuāla, es labprāt gribētu zināt arī jūsu viedokli un pieredzi ar to kā atjaunoties pēc pārslodzes.

! produkti, kas atzīmēt ar * ir dāvināti vai testa produkti

7 komentāri:

  1. Kā es Tevi saprotu... ja es domāju, ka man studiju laiks bija reizēm neizturams, tad es rūgti maldijos. Darbs paņem visu. :( Saprotu, ka kosmētiskie līdzekļi jau nespēj palīdzēt, nepieciešams ir normāls miegs, kas manā gadījumā praktiski neeksistē,tikai brīvdienās. regulāras maltītes (nesen slodzes dēļ attapos, ka nebiju ēdusi 3 dienas, tikai vienu ābolu) un ūdens, nevis kafija. :D
    Taču jā, normāli izgulēties,paēst siltu ēdienu, atpūsties, sakopties arī vizuāli, paskriet/pasportot nedaudz, iziet ārpus dzīvojamām telpām lai uzmundrinātos, tādi galvenie atgūšanās elementi.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Laikam katram dzīvē pienāk tāds brīdis, kad notiek pārmaiņas un ir jākļūst par sava veida laika vergu :) Noteikti vēlu arī Tev izturību un iespēju rast vairāk brīvu laiku apvienojot ar visu darbu un hobijiem :)

      Dzēst
  2. Veselība pirmajā vietā - šito man tētis iekala bērnībā (lai gan pati bieži grēkoju un novedu sevi līdz tādam pašam stāvoklim :D). Paldies par rakstu, sapratu, ka man arī vajag tos vitamīnus padzert. Ceru, ka drīz atkal jūtīsies stipra un enerģiska ! :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Paldies par vēlējumiem , un arī Tev vēlu izturību! ;)

      Dzēst
  3. Nav tā kā nedaudz pārspīlēts? Izklausās, ka esi izgājusi cauri koncentrācijas nometnei nevis augstskolai. Un, cik saprotu, tas nav pat maģistrs, bet gan bakalaurs, ko vispār kādreiz uzskatīja par nepilnu augstāko izglītību. Tad jau maģistri un doktori vispār ir pārcilvēki. Pazīstu vairākus Stradiņu studentus gan no medicīnas fakultātes, gan no citam. Normāli cilvēki ar darbiem, attiecībām, hobijiem. Neviens vel nav kļuvis par zombiju. Ja jau mācīšanas augstkolā sagādā tādas mocības, ka pat organisms čupā un teju jābrauc uz reanimāciju, varbut nevajag? Galu gala, ne visiem vajadzīga augstāka izglītība.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Varbūt no malas tas liekas pārspīlēti, bet tā kā esmu cilvēks, kas saka, visu ko domā, tad laikam no malas tad domā, ka nu bez maz vai vairs necelšos. Nav tā. Un paldies par komentāru, bet runa par bezspēku nav tikai šajā gadījumā. Netiek vainoti ne rakstu darbi, ne izglītība, ne universitāte. Tās ir tikai manas sajūtas un šī brīža notikumi.
      Man augstākā izglītība nav tikai ķeksītis "to do" listā dzīves laikā, un tas ka vēlos no izglītības gūt maksimālo laikam arī mani padara par slimiķīti.
      Mana doma bija palīdzēt cilvēkiem, kas saskaras ar dažādām problēmām un notikumiem. Šoreiz nav runa par izglītību, es domāju, ka šeit var padalīties cilvēki, kas kā nezvēri strādā no rīta līdz vakaram un jūtas tāpat. Man nav jāatskaitās kā paiet mana ikdiena studējot, strādājot un veicot regulārus ierakstu blogam ar bilžu veidošanu un informācijas sagatavošana, bet paldies - es sapratu.

      Dzēst
    2. Anonīmais? Nopietni? Agrāk bakalauru uzskatīja par nepilnu augstāko izglītību? Man gan šķiet agrāk tieši šādai izglītībai bija lielāka nozīme, tieši tagad radies iespaids, ka daudzi bakalauru uztver kā neko, kā tikai papīrīti. Katram iet citādi ar mācīšanos, vienmēr ir bijuši tādi, kuriem tā teikt "viss iet no rokas", bet ir arī tādi, kuriem jāpieliek lielas pūles un tā tas vienkārši ir, ne jau tāpēc cilvēks būtu sliktāks. Un, jā, daudziem ir līdzīgi kā Zandai, atceros ar šausmām kā man pašai bija, tāpēc Anonīmais cilvēk paskaties tālāk par savu deguna galu.

      Dzēst

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan