Eļļas no matu galiņiem līdz papēžiem

11.02.17

Eļļas skaistumkopšanā iepriekš bija lietotas visbiežāk tikai SPA procedūrām un profesionāļu kabinetos, bet jau vairākus gadus tās ir ieņēmušas nemainīgu un stabilu pozīciju arī uz mūsu nakts skapīšiem. Un nav nekādu brīnumu, jo eļļas mūsu ādai var sniegt divkārši jaudīgāku efektu. Neesmu nekāds ķīmiķis, bet zinu to, ka eļļas ir bagātas ar taukskābēm, kas ādu pabaro un mitrina, un īpaši ziemas mēnešos nodrošina arī aizsargkārtu, kas pasargās no apkārtējās vides kaitējumiem.
Es līdz šim esmu lietojusi dažādas eļļas, un tās absolūti priekš manis nav svešas. Īpaši ziemas sezonā liekas, ka tieši eļļas manai ādai var sniegt vislabāko efektu, jo dažkārt krēms vai losjons ir stipri pa vāju.
Ir vairāki mīti par eļļām, kas cilvēks liek ļoti šaubīties vai tās tiešām ir vērts lietot. Pats klasiskākais ir, ka tās aizsporto poras. Esmu par to tik daudz dzirdējusi, bet vēlos no savas pieredzes teikt, ka ja eļļai nav minerāleļļu piejaukumi un citas sintizētas vielas, tad neviena eļļa neaizsprostos poras. Bet, šis nav stāsts par zemādas pumpām, kas tiešām var rasties no pārmērīgas eļļas lietošanas vai mūsu ādai nepiemērota sastāva.
Tad seko nākamais - taukaina āda paliks vēl taukaināka. Arī tas ir īsts mīts, kam arī es savulaik ticēju, bet kad lieto dabiskās eļļas, tās tieši palīdz līdzsvarot ādas stāvokli. Kopš sāku lietot eļļas ādas kopšanā, ar līkumu eju visiem matējošajiem krēmiem, jo šeit ir tāda maza, bet ļoti būtiska nianse - jo vairāk tīrīs nost dabisko eļļu kārtiņu, centīsies matēt utt., jo vairāk organisms sāks šīs eļļas ražot. Vienkārši dabiska pretreakcija.
Eļļas ne tikai baro ādu, kā tas liekas pirmajā brīdī, bet patiesībā, tās tiešām arī ir lieliski ādas mitrinātāji un mūsu ādai palīdz nostiprināt dabisko mikrofloru jeb aizsargbarjeru pret visiem apkārtējas vides kaitējumiem, tai skaitā straujām temperatūras izmaiņām, kas ietekmē mūsu ādas elastīgumu.

Apkopoju tās eļļas, ka šoziem ir/bija aktuālas ādas kopšanai. Man ir vēl citas favorītes, piemēram, eļļa dekoratīvās kosmētikas noņemšanai vai lietošanai dušā, bet šīs konkrēti ir paredzētas ādas un matu atjaunošanai, pabarošanai un mitrināšanai. Kā teikt, no matu galiņiem līdz papēžiem.

Schwarzkopf Professional BC Oil Miracle Rose Oil Hair&Scalp eļļa matu kopšanai (~20 €)
Vispār jau eļļu lietošana matu kopšanā nav nekas jauns. Tomēr, visbiežāk uzdotais jautājums, ko daudz kur esmu dzirdējusi, un pati vispār arī to pirms tam saskāros - ko darīt ja matiem vajadzīgs ir mitrums, jo ir sausa galvas āda, bet eļļa taču ir taukaina un vairāk baros, iespējams, pat pārāk noslogos matus? Ja mitrinošos produktus ar hialuronskābi nedrīkst lietot līdz pat pavasarim, tad rudens/ziema sezonai galvas ādas mitrināšanai jālieto eļļas. To es iemācījos teju kā mantru.
Protams, klasiskākais veids ir ieklāt eļļu bagātīgā daudzumā visu matu garumā un atstāt uz vairākas stundām, vai pat visu nakti. taču ir vēl viens interesants paņēmiens, kuru savulaik izstāstīja Schwarzkopf Professional matu trenere.
Ja ir sausa galvas āda, tā plēkšņojas, kas izskatās kā lielas blaugznas. Ko mēs darītu, ja no sejas lobītos āda nost? Protams, skrubētu. Un izrādās, ka matiem arī ir nepieciešams vismaz reizi sezonā galvas ādas skrubītis.
Lietojot Schwarzkopf Professional BC Oil Miracle Rose Oil Hair&Scalp eļļu ar rožu eļļu, tā skrubēšanas laikā iekļūs porās un palīdzēs atgriezt matos to iztrūkstošo mitrumu, kas nepieciešams. Procedūra ir pavisam vienkārša. Ieklāj sausos matos dāsnu eļļas daudzumu. masē apļveida kustībām galvas ādu ar pirkstiem vai Tangle Teezer ķemmi, pēcāk nedaudz pievieno ūdeni, un turpina procedūru. Jāveic procedūra aptuveni piecas minūtes, pēc tam jāizskalo ar ierasto šampūnu. Bet es ieteiktu lietot šīs pašas sērijas Rose Oil šampūnu, jo tas izcili palīdz sausai galvas ādai ziemas periodā. Raksts par visu rožu sēriju šeit.

L'Oreal Paris Extraordinary Rebalancing Facial Oil līdzsvarojošā sejas eļļa (11.89 €)
Pirmo eļļu ādas kopšanai atklāju Kiehl`s Midnight Recovery eļļu, kas jau ir kļuvusi par ilggadēju favorīti. Laika gaitā, protams, izmēģinātas arī vairākas citas. Labākas, sliktākas, dārgākas un lētākas. Tomēr, lai pamēģinātu L'Oreal Extraordinary Rebalancing Facial Oil līdzsvarojošo sejas eļļu man vajadzēja veselu gadu. Turēju tumšā skapī, kastē, šo eļļu ar domu, ka varbūt kādu dienu izmēģināšu. Tik daudz uzslavas lasītas cik tā laba, viegla un draudzīga ādai.
Janvāra sākumā, kad sapratu, ka sejas ādai vienkārši ir pa maz ar parastu sejas krēmu, atvēru un pamēģināju. Uzklājot tiešām fantastiska, jo āda paliek tik maiga un bagātīgi kopta. Eļļa ir bagātināta ar 8 ēteriskajām eļļām, kas jau vien sola tikai labāko. Lietoju katru vakaru, divu nedēļu garumā, kad pamanīju, ka man uz sejas ir 5 melnas pinnes. Es biju šokā, jo man melno piņņu praktiski nav, un kur nu vēl uz pieres vai vaiga. Parasti ja kāda ir, tad ap deguna vai mutes reģionu. Tad es sapratu, ka acīmredzot eļļā ir tiešām sintizētas vielas, kas veicina šo poru aizsprostošanos. Es Kiehl`s eļļu biju bez apstājas izlietoju 2 iepakojumos (60 ml kopā) un man ne reizi nebija aizsitusies pora (jo dabiskāks sastāvs). Protams, L'Oreal nesauc sevi ne par kādu dabisko kosmētikas zīmolu, bet gribējās tomēr, ka šādas problēmas nebūtu. Lai ar visu to, ka āda pēc sajūtām tiešām bija lieliska, tās vairākas melnās pinnes man ļoti nepatika. Uz šo brīdi šo eļļu vairs nelietoju, bet par to, kuru tagad lietoju sejai, aprakstīšu nedaudz zemāk.

DNC GEMENE Eyelash Loss Prevanting Oil eļļa skropstām un uzacīm (~5 €)
Gribas jau visām tās stiprās, garās un atliektās skropstas. Realitāte? Īsas un taisnas. Pirms vairākiem gadiem skropstu stiprināšanai lietoju vazelīnu, un tas pildīja savu uzdevumu teicami, tomēr tā lipīga sajūta ap acīm nepatika. Lietojot bieži skropstu tušu, teju katru vakaru redzu, ka pārītis jau izkrīt un tas mani tiešām satrauc. Bet priecājos, ka ir tādi dabiski līdzekļi, pat eļļas formātā, kas aizņem tik maz mūsu laika, bet efektīvi strādā.
Ziniet, skropstu aktivizatoriem es neticu. Biju pat lietojusi slaveno Revitalash no kur ieguvu šausmīgu alerģiju (manu stāstu lasīt šeit), un sapratu, ka labāk dzīvot ar savām parastajām skropstām nekā sapampušiem un sāpīgiem plakstiņiem.
DNC GEMENE Eyelash Loss Prevanting Oil eļļa skropstām un uzacīm manī iedvesa uzticību ar savu sastāvu: B5 vitamīns, kumelītes ekstrakts, fizālis, zaļā tēja un rīcineļļa. Nekas kaitīgs, kas tiešām pamudināja lietot. Ļoti parocīga birstīte, kas vienmērīgi ļauj produktu uzklāt uz augšējās, apakšējām skropstām un uzacīm. Acis nav pilnībā eļļainas pēc uzklāšanas. Tiesa, zem tušas nav iespējams lietot, šis ir tāds kārtīgs pirmmiega produkts, ko es uzklāju uzreiz pēc saviem acu pilieniem. Jau nākošajā dienā var redzēt skropstas izskatās koptas un spīdīgākas, bet ar katru nākamo reizi liekas, ka ir labāk un labāk. Es zinu, ka Gemene piedāvā arī augšanu aktivizējošo serumu, bet par to es neko nezinu. Viennozīmīgi esmu ļoti sajūsmināta par šo produktu, un kā jau teicu, lai to uzklātu prasa tik maz laika un eļļa visu izdara mūsu vietā.

RE-GEN OIL profesionāls ādas kopšanas līdzeklis/ eļļa (8.99 €)
Bio-Oil domāju ir pietiekami daudz dzirdēts līdzeklis. Arī priekš manis tas nav svešs. Tomēr, lai arī cik daudz esmu mēģinājusi sadraudzēties ar Bio-Oil eļļu, man tā nav patikusi. Ne jau, ka man ir strijas. Nē, Bio-Oil nav lietojams tikai strijām. Es viņu lietoju, lai mazinātu sausas ādas sajūtu. Bet tā sajūta, ka eļļa neapsorbējas vispār, peld pa virsu, mani tracināja.
Ar Re-Gen eļļu ir cits stāsts. Jā, ļoti līdzīgs iepakojums, liekas pat kopēts. Aromāts? Daudz labāks par Bio-Oil, jo Re-Gen ir vairāk neitrālāks un ne tik pūderīgs. Bet pats labākais, kāpēc es 100% dodu priekšroku Re-Gen eļļai vairāk ir tas, ka tā atstāj uz ādas kārtiņu, taču ne tik šķietami mākslīgu, un vairāku stundu laikā absorbējas ādā. Uzreiz var just, ka āda ir neizsakāmi maiga. Liekas, ka pieskaries svešai ādai. Re-Gen eļļu lietoju katru reizi pēc dušas, un nav bijusi tā sajūta, ka eļļa neapsorbētos. Ja viens no lielākajiem Bio-Oil noslēpumiem ir zosu tauki, kas rada šo nepārvaramo aizsargkārtu, tad Re-Gen eļļai aktīvā komponente ir PCL Liquid viela, kas man liekas ar cilvēka ādu draudzējas daudz labāk. Bet, bet, bet. Es nenolieku nost Bio-Oil sakot, ka ir slikta. Man draudzene lietoja Bio-Oil eļļu cīņai ar jaunājām strijām, un palīdzēja. Es rakstu savu viedokli vadoties pēc pieredzes ar ādas atjaunošanu un mitrināšanu.
Kā rakstīju augstāk, tā kā manai sejas ādai nepatīk L'Oreal eļļa, tad šobrīd lietoju uz sejas tieši Re-Gen eļļu. Ja Bio-Oil eļļu lietojot viss ko ieguvu bija eļļaina kārta, tad uzliekot Re-Gen eļļu, ievērojami redzēju kā ādas stāvoklis uzlabojās. Jā, sākumā seja spīd kā ceptai vistiņai, bet pēc tam sasūcas. Ievēroju, ka mana jaunā "rūpja rievas" grumba sākt palikt nedaudz  maigāka. Ja sāk rasties grumbas, tas nozīmē, ka ādai nav pietiekama mitruma un elastīguma. Man liekas, ka Re-Gen eļļa ir ultra universāls produkts, jo to var lietot cīņai ar sausu ādu, strijām, rētām, pigmentācijas plankumiem, grumbām, un es pateiktu, ka mierīgi var lietot arī matiem. Tāds viens produkts, kas atspējo vairākus skaistumkopšanas līdzekļus.

DNC Bioeļļa nagiem pret nagu slāņošanos un kutikulu mīkstināšanai (1.20 €)
Jau pirms nedaudz vairāk kā nedēļas ar mazu astīti, rakstīju par to cik ļoti iemīļojusi esmu DNC Biovasku, un ļoti priecājos, ka no vairākiem lasītājiem saņemu arī pozitīvas atsauksmes par biovasku. Ja bio vasks diezgan ilgi sasūcas nagos, kas tiešām liek pirkstiem izskatīties taukainiem, tad šī paša zīmola bioeļļa darbu paveic tikpat jaudīgi, bet absorbējas daudz ātrāk. Tā teikt, līdzeklis cilvēkiem, kuriem nepatīk tā taukaino pirkstu sajūta.
Sastāvā ir A un E vitamīni, kas mitrina un mīkstina nagu virsu un kutikulas. Vienai lietošanai nepieciešams ļoti minimāls daudzums - viens piliens, jo eļļa ir pašpietiekama. Eļļu lietoju ne tikai uz nadziņiem, bet arī uz citām ļoti sausām vietām. Var lietot pat sausiem papēžiem, kas arī ir aktuāla problēma ziemas mēnešos.
Efekts ir ļoti līdzvērtīgs, tāpēc man ir grūtāk pateikt, kas labāks. Drīzāk šeit jāizvērtē kādas ir personiskās preferences, bet tas, ka no abiem līdzekļiem nagi ir spīdīgāki un āda ap nadziņiem daudz patīkamāka, tas gan tiesa.

Vai jūs savā skaistumkopšanas rituālā izmantojat eļļas, un kādas?


! rakstā pieminētie produkti ir uzņēmumu piešķirti PR produktu paraugi

7 komentāri:

  1. Ļoti interesants raksts! Ziemas mēnešos reizēm izmantoju kokosriekstu eļļu uz ķermeņa, ja āda ir īpaši sausa.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Ļoti priecājos un novērtēju, ka patika :) Kokosriekstu eļļa tas tiešām jau ir tāds 'zelta klasikas' produkts. :) Es nedrīkstu lietot pati kokosriekstu eļļu, bet zinu, ka sausai ādai patiešām dara brīnumus :)

      Dzēst
  2. Ļoti interesanta recepte galvas skrubēšanai. Vispār kaut ko tādu pirmo reizi dzirdu!
    Patīk noderīgi raksti. Tā turpini.

    AtbildētDzēst
  3. L'Oreal eļļa arī man, diemžēl, izraisīja dažas problēmas ar sejas ādu :(

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Laikam iekšā kaut kas tāds, kas aizsprosto poras, ka rezultātā sākas dažādas problēmas :/

      Dzēst
  4. Hieloronskābi nedrīkst līdz pavasarim lietot uz srjas? Kas notiek,ja lieto?

    AtbildētDzēst

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan