Iepirkšanās pieredze internetā: ASOS

21.08.16

Man liekas, ka es esmu viens no pēdējiem cilvēkiem, kas pavilkās uz interneta veikalu traukumu. Tā iemesls tīri vienkārši loģisks - esmu skaidras naudas lietotāja, kas nozīme, ka bezskaidras naudas darījumi un es, ikdienā nesatiekam, precīzāk, man patīk, kad naudiņa ir maciņā reālā un redzamā veidā. Pagāja laiks un kad es atskārtu, ka daudzas lietas pie mums Latvijā nav nopērkamas vai atrodamas tādas, kā man gribētos, un tad bija tas lūzuma punkts, kad saņēmos, lai pasūtītu kaut ko vairāk kā nieciņus no ebay vai aliexpress plašumiem. Sāku meklēt pieredzes rakstus un video, kas man bija ļoti vērtīgi, lai uzzinātu, ko gaidīt vai negaidīt, un tagad, nu jau vairākas reizes esmu saskārusies ar interneta veikalu ASOS, kas bija pirmais lielais pieredzes bagātais interneta veikals, vēlos pastāstīt arī jums savu pieredzi.
Atceros, ka gadu atpakaļ, kad kāds teica, ka stundām varēja skatīties drēbes ASOS.com, es domāju, ka tas ir dīvaini, taču tagad man tas neliekas dīvaini. Protams, sākums vienmēr grūtāks, jo vēl jau bija jāsaprot pati sistēma, piegādes nosacījumi, izmēri ko meklēt utt.
Uzreiz es nepirku, jo man bija kārtīgi jāizpēta viss, un tā janvāra beigās saņēmos sūtīt. Uz šo brīdi ASOS mājas lapā esmu veikusi 4 sūtījumus. Lai vieglāk, pastāstīšu par katru no reizēm, jo ne visas bija pozitīvas.

Piedāvājums un izmēri
ASOS mājas lapā ir ļoti plašs piedāvājums, kas noteikti ļaus katram atrast sev interesējošās mantas, tomēr piekodināšu vien to, ka ASOS nopērkamās mantas vairāk vai mazāk ir trendīgās un aktuālā stila drēbes, tomēr tur, ja labi pameklē, var atrast arī pāris basic lietas universālai (capsule) garderobei, bet tas nenozīmē, ka tās būs garlaicīgas drēbes.
Piemetināšu arī to, ka ASOS nepiedāvā tikai apģērbu vai drēbes, bet arī dekoratīvo kosmētiku, tāpēc ja sūtāt kaut ko, pie reizes var iegādāties arī dekoratīvo un kopjošo kosmētiku no tādiem zīmoliem, kas pie mums pat nav.
Izmēriem noteikti iesaku sekot līdzi un lai nekļūdītos, atbilstoši norādītajām tabulām, nomēriet savus parametrus un pēc tā arī izvēlēties. Mans izmērs UK 10 apģērbām un UK 4 kurpēm (EU 37), pārējiem UK 5 jeb EU 38. Reizē sūtīja arī mana mamma un brāļa draudzene, kas ir lielāka izmēra, un arī viņām bija iespējams atrast sev skaistas lietas īstajos izmēros.
Jā, jā, ASOS atbalsta to, ka cilvēki mēdz būt nestandarta (vispār jau visi tādi esam), tāpēc piedāvājumā ir atsevišķas apģērbus sadaļas lielajiem izmēriem Curve. Cilvēkiem, kas ir zem 1,60m Petit vai tiem, kas ir garāki par 1,80m sadaļā Tall. Ja blakus precēm nav rakstīts Petit, Tall vai Curve, tad tas ir veidots pēc standarta mērījumiem.

1. sūtījums
Parakstījos uz sūtīšanu no ārzemēm tikai tāpēc, ka jau gada sākumā sāku meklēt universitātes izlaidumam kleitu un tajā brīdī bija atlaides, lai saņemtos un pasūtītu. Savu izlaiduma kleitu atrādīju šajā rakstā, bet reizē ar mani kleitu pirka arī mana mamma un brāļa draudzene. Summa sanāca salīdzinoši liela, tāpēc ceļošanas izmaksas mums nebija jeb piegāde bez maksas.
Ja pareizi atceros, tad 3 kleitas atnāca vidēji pēc 2 - 3 nedēļām. Viss bija teicami iepakots. Atverot iepakojumus, patiesības mirklis tuvojās un pirmā reize tiešām bija neticami veiksmīga, jo visas kleitas bija ļoti laba materiāla. Šuves nošūtas taisni, bez diegiem, kas karājas laukā.
Materiāli kvalitatīvi, bet iesaku paskatīties informāciju par materiāliem, jo video skatoties ar demonstrējumiem (kas arī sasodīti laba lieta, jo var redzēt kā izskatīsies mugurā), dažkārt izskatās, ka apģērbs ir pavisam cita materiāla.
Pasūtīju Tall versiju kleitai, un tas nozīmēja, ka man vajadzēja nest pie šuvējas nedaudz saīsināt, tāpēc, ka kāju daļa bija daudz garāka, bet tas ir loģiski, jo es jau esmu vien tikai 1.68m gara. Tāpat nedaudz manai kleitai iešuva krūšu izgriezuma daļu, bet tas ir tikai tāpēc, ka man nepatīk dziļa dekoltē izgriezuma apģērbi.
Brāļa draudzenei kleita derēja perfekti. Viņa bažījās, jo varētu būt nedaudz pa šauru, tomēr pērkot to pēc viņu tabulas izmēriem, atnāca izcili precīza, gluži kā šūta privāti.

2. sūtījums
2. sūtījums vairāk bija priekš apaviem un aksesuāriem pavasara sezonai. Sūtījums pienāca, neticami ātri, 8 dienās. Līdz šim tā ir bijusi rekordātra piegāde.
Sev es iegādājos Vans Janelle Hipster Mirror Sunglasses saulesbrilles ar spoguļstikliem un London Rebel Two Part Flat Shoes zempapēžu laiviņas
Vans saulebrilles ir ļoti kvalitatīvas, un izvēloties man ļoti patika, ka ir iespēja apskatīties 360 grādu video, lai brilles redzamas no visām pusēm. Kā jau Vans, brilles ir sportiska un brīva stila, bet ir iespēja uzvilkt pie tik daudzām lietām. Lielākais pluss, tās tiešām slāpē spilgto gaismu no saules un pateicoties 3. kategorijai saules stariem neļauj bojāt acis. Vakar esot jūrā, par to tikai vēlreiz pārliecinājos, jo noņemot brilles viss bija tiks spožs, ka acis sāpēja, bet ar brillēm viss bij kārtībā. Vienīgais mīnuss, ātri skrāpējas lēcas.
Par laiviņām ir atsevišķs stāsts, jo lai arī cik tās ir perfektas, tās ir vienas no neērtākajām laiviņām kādas man ir. Tās izskatās superīgi, bet tik ļoti noberž papēžus, ka vēl nedēļu nav iespējams normālus apavus uzvilkt. Tā bija pamatīga vilšanās par 32 €.
Tajā reizē tika pasūtīti arī sportiskie apavi no Puma un Blink un viss kārtībā. Apavi kā apavi. Tiek lietoti un valkāti vēl aizvien.

3. sūtījums
Pēc divām veiksmīgām reizēm, trešajā reizē sūtījām pāri ar saulesbrillēm vasaras sezonai un brālim Vans California Sk8-Hi Cup Leather Trainers sporta ādas apavus. Tieši tas pats, kad pērciet un neziniet izmērus, meklējiet pēc pieejamās tabulas. Trešajā sūtījumā piedzīvojām arī mazu vilšanos, kad Reclaimed brilles par 28 € sasprāga pēc pāris nedēļām. Nav jau lēti, un zinot to, ka ar viņām netika nekas tāds darīts, rāmis ieplaisāja un lēca izleca laukā. Ļoti žēl.
Savukārt Vans sporta apavi bija izcili, un otras saules brilles no Asos zīmola arī, tāpēc to ātri aizmirsām.

4. sūtījums
Protams, pēc trīs veiksmīgām reizēm, laikam bija jābūt arī darvas pilienam..
Tika pasūtītas 3 kleitas, un viss bija labi līdz tika atvērta viena no kleitām, kas bija vēl sliktākā kvalitātē kā aliexpress redzētājos variantos.
Tā bija lupata. Protams, tā kleita nebija mana, bet tas lika justies slikti arī man, jo es ierosināju, ka varbūt gribētu pasūtīt un tajā brīdī, kad gaidi skaistu kleitu kā demonstrējumā, notiek neparedzamais un atnāk kaut kas atbaidošs.

Ekspektācijas vs. realitāte
Kleita absolūti nebija ne tuvu tam, kas bildē, Tā bija caura, pavisam caurspīdīga un šausmīga materiāla. Apskatoties citu pircēju bildes, pircēji bija saņēmuši pareizās kleitas, bet mums atnāca lupata.
Protams, uzreiz rakstījām ASOS uz Facebook profilu un sūtījām kleitu prom, lai atgriež samaksāto naudu. Tā sākās 4 mēnešu cīņa. 4 mēnešus mēs rakstījām un sūtījām bildes ar pierādījumiem, ka kleita ir nosūtīta, līdz vienā skaistā vasaras dienā nauda pilnā apjomā tika atgriezta. Brīžiem man pazuda cerība vai izdosies, taču nemitīgi rakstot Asos uz Facebook, mums palīdzēja un beigās atgrieza naudu ne tikai par pašu kleitu, bet arī atgriešanu, kas bija gandrīz 6 €. Es, protams, varētu stāstīt par to kā brīžiem mūs ignorēja un aizmirsa atbildēt un to, ka katru reizi atbildēja cits cilvēks, kas nozīmēja, ka katru reizi viss bija jāraksta no jauna (par to kas noticis, kā noticis, savi dati un pasūtījuma numurs), bet man jau liekas, ka svarīgas ir beigas un šoreiz tās ir labas.
Man gribas pateikt, ka šajā visā grūtajā pieredzē, es biju neizsakāmi pateicīga atbalstam, kas nāca no Asos klientu support puses, jo, jāsaka godīgi, bet pie mums nolamātu un uzbļautu virsū nevis mierīgi pajautātu un izstāstītu kā rīkoties. Pie tam, pie mums veicot ekspertīzes, pēc tam naudu atgriež vien tikai mazam cilvēku procentam.

Protams, pēc šī atgadījumā nav īsti vairs 100% pārliecības, ka neveiksmīgā gadījumā gribēsies vēl tā kārtot naudas atmaksas lietas vairāku mēnešu garumā, tāpēc pagaidām neesmu vairs neko sūtījusi, taču priecājos, ka no tik daudzām precēm, pamatīga kvalitātes vilšanās ir bijuši šajā kleitā un saulesbrillēs, kas sašķīda.
Mani priecē iepakojumu kvalitāte, pašu apģērbu kvalitāte, jo nekas nav bijis, izņemot to nelaimīgo kleitu, sliktas kvalitātes vai nekārtīga darba rezultāts.

Savu pieredzi, kas aizsākās ar ASOS pirms 7 mēnešiem esmu izklāstījusi, bet noteikti vēlos dzirdēt jūsu stāstus, kas var arī nebūt tikai pozitīvi, jo man gribas zināt kā ir veicies citiem interneta veikalu plašumos.

p.s. nākotnē turpināšu šo "Iepirkšanās pieredze internetā" rakstu sēriju

22 komentāri:

  1. Asos pārdod ļoti dažādus zīmolus, kvalitāte atšķiras, bet man vēl neviena vilšanās nav gadījusies. Vienīgi pamatīgi nokaitināja iepirkšanās vienu gadu pirms Ziemassvētkiem, kad nedēļu pēc pasūtījuma izdarīšanas saņēmu ziņu, ka 2 no 3 pasūtītajām lietām tomēr vairs neesot noliktavā, tāpēc saņemšu tikai vienu. Tās divas, ko nedabūju, protams, bija visvairāk gaidītās :/

    Annija
    rigasmetro.wordpress.com

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Annija, man nesen bija šāda pati pieredze no viena cita interneta veikala, kad pēc divu nedēļu pasūtījuma apstrādāšanas, uzrakstīja, ka diemžēl kleita ir pārdota :/ šausmīga vilšanās.

      Dzēst
  2. Man vairākas reizes sanāca rakstīt ASOS sakarā ar preču atgriešanu, sūtīju pierādījumu bildes. Atbildēja un naudu pārskaitīja man ļoti operatīvi. BET! Es rakstīju nevis uz facebook, bet pa tiešo uz Support mājaslapā.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. tur jau tā lieta, ka sākumā, protams, ka zinādama atradu viņu kontaktus support grupai mājas lapā, tomēr pēc divu nedēļu atbildes gaidīšanas, sapratu, ka netaisos sēdēt rokas klēpī salikusi un rakstīju uz FB, kur atbilde sekoja daudzas reizes ātrāk :)

      Dzēst
  3. Bieži pasūtu no Asos, bet nav tā gadījies. Ir, protams, bijušas problēmas ar izmēriem, bet tas bija ar apaviem. Un arī manas dīvainās pēdas izmēra dēļ :D

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. man arī nebija tā gadījies saņemt 40 € vērtu grīdas lupatu :D tieši apavi mani vienmēr biedē, jo nekad nevar zināt vai izmērs būs īstais, jo citreiz pat veikalos neticas kā 38 pārvērties par 39 :D

      Dzēst
  4. Zanda, tu pilnīgi kā ekstrasenss, es arī tieši pašlaik gatavoju rakstu ar savu pieredzi asos :)
    Uzmetot aci, es teiktu, ka vismaz puse no manas ikdienas garderobes ir no asos - ļoti patīk šis veikals, turklāt bieži ir atlaides, kad var noķert īstus dārgumus. Tagad varu atcerēties vien 1 krekliņu un 1 kleitu, kas nederēja.
    Un pievienojos Margaritai, noteikti vajag rakstīt uz viņu e-pastu par atgriešanu, jo man visa saziņa, sūtīja atpakaļ sūtīšana un naudas atgriešana prasīja vien 2 nedēļas.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Gaidīšu Tavu pieredzes stāstu par Asos ;)
      paldies par ieteikumu, bet kā jau augstāk atbildēju, ka rakstīju uz e-pastu un divu nedēļu laikā nesaņēmu nekādu atbildi, tāpēc, lai nezaudētu laiku rakstīju uz FB :)

      Dzēst
  5. Es no ASOS regulāri pasūtu gan apģērbus, gan arī kosmētiku jau kopš kāda 2009. gada, un ne reizi nav bijusi vilšanās. Protams, gadās, kad izmērs nav gluži īstais, bet tad uzreiz sūtu preci atpakaļ un max nedēļas laikā savā kontā saņemu naudu, bez vajadzības veikt jebkādus paskaidrojumus vai rakstīt klientu servisam (atliek tikai aizpildīt to sūtījuma lapiņu ar vienu ķeksīti), turklāt nu jau kādu laiku viņiem atgriešana ir bez maksas, kas ir vēl viens liels pluss :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Atgriešana ir bez maksās? es kad sūtīju pastā, man vajadzēja maksāt visus piegādes izdevumus. protams, labi, ka atmaksāja, lai gan summa nebija liela, tik un tā :)
      laikam pirmā tāda pieredze vienmēr ir grūtāka..

      Dzēst
  6. man ir pozitiva pieredze, iznemot vienu reizi, kad sutiju Juicy Couture kedas 41. izmeru (man ir 40. vai 41. - atkarigs no apaviem)un kaut kas tur nebija riktigi - loti sauri, lai gan man nav plata kaja. It ka iedabuju savu kaju, lidz darbam tiku, bet atpakal ejot, gribejas raudat, tik loti berza... ta ari nekad vairak neesmu tos uzvilkusi, nedaudz zel, jo maksaja vairak ka 50 eiro. Bet citas reizes viss ir bijis labi.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. kā es Tevi saprotu, jo man tādas laiviņas vienkārši sabeidza kājas noejot 50m :D gaidīji un cerēji, ka būs, bet nekā :D

      Dzēst
  7. Man pagaidām ar Asos arī tikai laba pieredze, bet ja kaut kas atnāk ne tas vai ne tajā izmērā, visiem veikaliem ir speciāli support cilvēki, kas ir atbildīgi tieši par to un šādām situācijām. FB cilvēki atbild vairāk par citām lietām, tāpēc arī domājams tas viss process bija ilgs.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Man prieks, ka tiešām nav bijušas tādas problēmas :) es jau kā racionāls cilvēks uzreiz meklēju mājas lapā support e-pastu un rakstīju. Tad sēdēju un gaidīju divas nedēļas atbildi un sapratu, ka nebūs, tāpēc meklēju citu piekļuvi, jo nevēlējos, lai cilvēks, kurš pasūtīja to "kleitu", paliek ar tādu preci rokās.

      Dzēst
  8. Es pasūtu regulāri no šī veikala, principā plus izmeru sadaļa ir jāreķinās, ka izmēri ir ļoti savādi katram zīmolam kas ir zem + birkas, jo viens izmērs man ir nācis 2x pa lielu un 2x pa mazu, ir bijuši baigie feili apmēram 5 kleitu izpildijumā dēļ materiāla utt , bet īsti neesmu sūtijusi atpakaļ jo negribējas ņemties, jo tā vai tā sūtu tikai uz lielām atlaidēm. Pēdējais dīvainums bija kleita kurai ir mega milzīgas platas rokas , kaut bilde un video ta neizskatijas, neko nosmējos ka vel majas kleita atnakusi ;) ir arī labi pirkumi, kas ir gana kvalitativi lai tos nesatu jau trešo gadu :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. pagaidām tas, ko esmu iegādājusies ir kvalitatīvs, tāpēc teikt, ka tur slikta kvalitāte, gluži nevar. acīmredzot trāpījās brāķis vai es pat teiktu, uz pakas cita birka virsū, tāpēc beigās saņēma ne to, ko gribēja :)

      Dzēst
  9. Man ar ass bija iegrābiens ar vienu jaku, kas bija dikti īsa un pāris reizes ar apaviem. Bet parasti esmu apmierināta :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. esmu pateicīga, ka pagaidām man izvērties viss ir daudz maz labi :) galvenais, ka support puse ir pretimnākoša ;)

      Dzēst
  10. Hmm, ļoti jocīgi ar to preces atgriezšanu. Regulāri pasūtu no asos un tikpat regulāri arī sūtu viņu preces atpakaļ (tā teikt, vairāk uz pielaikošanu, jo man izmēri katram ražotājam var būt citi). Nekad nav bijis nekas jāfotografē, vienkārši atstāju birkas, ieķeksēju attiecīgo situāciju atgriezšanas lapiņā, uztaisu par velti atgriezšanas etiķeti, lieku atpakaļ tajā pašā iepakojumā un nesu uz pastu. Saglabāju pasta zīmogu, ja nu kas, bet vienmēr saņemu naudas atmaksu divu nedēļu laikā. Ir gadījies saņemt gan brāķi, gan citu preci, un nekad nav bijusi nekāda aizķeršanās. Bet nu katram sava pieredze.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Man prieks, tas tiešām ir tik veiksmīgi un operatīvi izgājis ar preces un naudas atgriešanās. Var jau būt, ka man vienkārši nepaveicās :) Protams, jācer, ka tādas reizes neatkārtosies, bet vismaz zināšu kā rīkoties ;)

      Dzēst
  11. Sveika, Zanda!

    Varbūt es neuzķēru info par atpakaļ sūtīšanu, bet vai vari īsumā definēt, kā man jārīkojas,lai atpakaļ sūtīšana būtu pareiza?
    Sākot ar iepakošanu un papīru aizpildīšanu līdz pasta apmeklējumu :) Paldies liels jau iepriekš :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Sveika,

      galvenais, lai drēbes būtu iepakotas oriģinālajos viņu iepakojumos. Ieliec atpakaļ tajā maisā, kurā nāca, aizlīmē ciet. Pievieno klāt to veidlapu, kas bija klāt maisiņā, bet ja nav , tas ir pieejama arī mājas lapā. Aizpildi informāciju, ko tur prasa, un nes uz pastu. Tālāk jau viss nokārtosies :)

      Dzēst

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan