Mans matu stāsts: gadu ar īsiem matiem

04.09.16

29. augustā apritēja gads kopš spēru tik nozīmīgu soli kā matu nogriešana. Lai arī skaitās, ka garais bobs nav īss griezums, un tas, ka praktiski līdz 4. klasei staigāju ar maksimums līdz pleciem gariem matiem, tad nekas nozīmīgs jau tas nav. Citiem. Man? Man tas prasīja ilgas pārdomas un pamatīgu vētru galvā, domājot vai tas ir tā vērts, jo sapratu uz ko parakstos, tikai gaidīju to "īsto mirkli". Tas atnāca, un tā es dzīvoju, arī gadu vēlāk ar vidēji gariem matiem. Man liekas kopš nogriezumu garās pinkas, gribas vai stāstīt un runāt par saviem matiem, tāpēc cerams, ka jums būs interesanti uzzināt manu stāstu no paša sākuma, kāpēc nolēmu nogriezt, par maniem krāsošanas, tonēšanas paradumiem, kas ir ir ne mazāk nozīmīgs temats, kopšanas un veidošanas knifiņiem, kas ļoti būtiski var ietekmēt matu izskatu un uzvedību. Patiess, garš un emociju pilns stāsts par saviem matiem, ieteikumiem un iemīļotākajiem produktiem, ko atradu, sāku novērtēt tieši tajā brīdī, kad matu garums samazinājās uz pusi.
Iedvesma
Kas bija pamudinājums nogriezt matus? Īsti laikam nebija tāda, bet tajā laikā, kad sāku spert soļus uz priekšu pretī šim izšķirošajam lēmumam, man par piemēru kalpoja vlogeres Ingrid Nilsen perfektais griezums un pēc tā es iedvesmojos, ka gribētu tieši īsus matus. Zemāk pavisam nesena viņas fotogrāfija, bet griezums principā nav mainījusies.
ekrānuzņēmums no Instagram @ingridnilsen
Tālāk, es sāku meklēt interneta plašumos visus pluss un mīnusus, līdz sapratu, ka tiešām ir laiks. Neticami, bet pirms gada teju katra meitene un sieviete likās, ka ir nogriezusi garo bobu, bet tagad jau paspējušas ataudzēt, jo sapratušas, ka tas nav viņu. Ar mani tā nav, jo saprotu, ka gari mati pavisam nav mans. Tie ir piņķerīgi, kaitinoši un nesavaldāmi, tāpēc varu pilnīgi nopietni pateikt, ka pat gadu vēlāk, nevienu dienu neesmu nožēlojusi, ka šķīros no garajiem matiem, kuru audzēšana prasīja vairākus gadus.
Pirms un pēc, 29.08.15.
Griezums
Kā jau rakstīju, ka man skaitās garais garaisbobs/bobs/karē tipa griezums. Patiesībā, es nezinu, jo mēs ar frizieri vienojamies par optimālo iespēju konkrēti maniem matiem, kas no dabas ir pūkaini un sausi.
Savu griezumu uzticu tikai un vienīgi savai frizierei. Viņa bija tā ar kuru kopā audzēju šos matus no pavisam apdegušiem un sabojāties, un viņa bija tā, kas tos transformēja uz īsāku griezumu. Atceros kā šodien, ka tajā dienā viņa nevarēja saņemties, lai nogrieztu tik lielu gabalu, tāpēc atķemmēja vismaz 5 reizes, lai saņemtos. Tad likās, ka var, bet atkal - ķemmēja. Varēja just, ka viņai arī tas nelikās kā viegls uzdevums. Protams, pirms griezām, es parādīju aptuvenu bildi kā es vēlētos redzēt gala rezultātu, lai arī frizierim ir vieglāk īstenot klienta vēlmes.
Man liekas, ka griezums izdevās superīgs, bet tagad skatoties gadu vēlāk, man liekas, ka tas ir tik garš griezums, ja salīdzina cik īsi ir palikuši mani mati.
Tagad matus griežu tikai tad, kad tie nav vairs valdāmi un veidojami. Parēķināju un sanāca, ka gada laikā esmu matus griezusi 4 vai 5 reizes, kas ir ļoti maz šādam griezumam. Griezums ir universāls, tāpēc paaugoties nav jāskrien pie pirmās izdevības pie friziera līdzināt.
Griezums katru reizi tiek nedaudz mainīts, atkarībā no tā ko vēlos redzēt savos matos. Pēdējo reizi, kad biju, pirms nedēļas, pastāstīju, ka mani mati ir palikuši plakani un lokas negrib stāvēt veidojot, tāpēc man izveidoja pakāpenisku griezumu, kas uz šo brīdi izskatās salīdzinoši īsi, bet par to nesatraucos, jo mati ir mati, tie ataug, un pat augot garākiem pakāpe smuki izcels griezumu.
pirms - pēc augusts 2016
augusts 2016
Krāsošana/ tonēšana
Lūk, šis jau ir atsevišķs stāsts. Iepriekš, kad man bija gari mati, krāsoju tos pati mājās, bet nemitīgi nonācu situācijā, kad sapratu, ka veikalos nav pieejamas normālu krāsu matu krāsas. Ir tikai baklažāni vai elektro sarkani, kas nav mans mērķis. Man vajadzēja šo balansu, kas saucas sarkankoks. Tāpēc, līdz ko es nogriezu garos matus uz jauno griezumu, es sāku krāsot tos tikai pie savas frizieres.
Man ir bijuši vairāki jautājumi ar ko es krāsoju, un, godīgi sakot, man nav ne jausmas. Es tikai zinu to, ka tā ir saudzīgā krāsa, ne permanentā. To, ka laikma tās ir Londa krāsas, un manam tonim tiek jaukti trīs dažādi toņi starp kuriem variējam atkarībā no sezonas un vēlmēm. Man galvenais nosacījums bija, lai nav tas lillīgais apakštonis no kura man tagad ir alerģija, pateicoties veikala krāsām. Kā mēs runājām ar frizieri, jaucot viņa maina proporcijas tikai par pāris gramiem, iegūstot citu nokrāsu matiem, tāpēc nav vienotas formulas, lai varētu kaut ko vairāk komentēt par savu matu krāsošanu.
Daudzi apgalvo, ka šāda tipa saudzīgās krāsas ilgi neturas, bet es 5 līdz 6 nedēļas droši staigāju pat nedomādama kāda man ir krāsa. Vasarā, protams, ātrāk ēdas laukā.
Pēc krāsošanas reizi pusotrā mēnesī, situācijās, kad jūtu, ka mati tomēr palikuši nepieņemami blāvi un gribas atgriezt tajos dzīvību, tonēju matus ar Syoss Color Refresher krāsu atjaunošām putām vai Davines Alchemic Red kondicionieri, kas padara krāsu dzīvāku, spilgtāku un daudz svaigāku.

Kopšana
Kad nolēmu nogriezt matus jau biju gatava, ka nāksies mainīt matu kopšanas paradumus. Kā, piemēram, kondicioniera lietošana. Tā patiešām ir taisnība, ka tad, kad tiek nogriezti mati, ir jāsamazina barojošu un kondicionējošu produktu daudzums, tā iemesla pēc, ka tas var lieki noslogot tos, rezultējot ar pieplakušiem matiem, kas ātri sataukojas.
Sākumā gāju cauri šai fāzei, bet tas ir normāli. Gadu vēlāk, esmu iemācījusies kā matus mazgāt vien 2 reizes nedēļā un tas maniem matiem un galvas ādai ļoti patīk. Visa gada garumā iemīļoju vairākus lieliskus šampūnus: Bioderm Node DS situācijās, kad situācija ir nekontrolējama, Schwarzkopf Professional Moisture Kick un Toni&Guy Normal mitrinošie šampūni ikdienas lietošanai, lai katri reizi mati netiek pārlieku attīrīti.
Jau rakstīju, ka šobrīd cenšos matus mazgāt maksimums 2 reizes nedēļā, bet pārējās dienās, ja jūtu, ka mati ir pārāk taukaini lietoju tikai un vienīgi uzticamo Batiste Original sauso šampūnu. Pagājušajā gadā baigi fanoju par Strenght&Shine versiju, bet pēc laika sapratu, ka maniem matiem vairs nepatīk. Pamēģinot Original, visu darbu paveica izcili. Batiste ir mans ikdienas glābiņš vairāku gadu garumā, kad slinkums spēlē pirmo vijoli.

Tā kā visus garos un atmirušos matus nogrieza nost, tad jārēķinās, ka kondicionieri un maskas ir jālieto maksimāli maz. Man kādreiz patika lietot Schwarzkopf Professional BC Oil Miracle Rose Oil matu eļļu, bet sapratu, ka īsiem matiem tā kaitē, jo pārāk noslogo un satauko. Gada garumā visatzinīgāk novērtēju Kiehl`s Olive Fruit matu masku, kas ir izcila un izsmidzināmo L`Oreal Elvital Double Elixir Arginine Resist kondicionieri, kas matus mīkstina un padara vijīgus, bet lieki nenoslogo.

Veidošana
Kad mati ir svaigi izmazgāti un pabaroti, tad ir laiks ķertie pie veidošanas, kas ir ļoti nozīmīgs solis maniem matiem. Es nevaru "ielaist matos gaisu" un doties, jo mani mati ir pūkaini, tātad, bez veidošanas griezums izskatīsies kā čupa uz galvas.
Es katru reizi fēnoju matus izmantojot Philips SalonDry Pro 2300W matu fēnu ar noņemamu aizmuguri, jo šādi iepriekšējais fēns sadega, ka bija pa daudz sakrājušās pūkas ventilatorā, kuras nebija iespējams izņemts. Philips fēnam ir tāda opcija, kas to pasargā no ātras sabrukšanas. Lietoju vairākus gads un kalpo godam.
Matus fēnoju uz vidējā režīmā, tātad - lai nav pa karstu vai vēsu gaiss. Zinu, ka labāk būtu fēnot vēsā gaisā, bet man mati žūst pārāk ilgi tādā veidā. Pirms fēnošanas izsmidzinu matos Osis+ Hairbody veidošanas līdzeklis, kas pasargā arī no karstuma ietekmes un dod papildu apjomu. Fēnojot matus, galvu liecu uz leju, lai veidojas papildus apjoms. Pēc tam turpinu ar ķemmi. Kad mati ir sausi, tie ir uzkarsuši. un tad es slēdzu iekšā vēsās gaisa plūsmas režīmu un atdzesēju matus, lai uzreiz nemestos dedzināt matus pie taisnotāja.

Sākumā, kad tikko nogriezumu matus biju apņēmusies, ka tos lokošu regulāri jeb, precīzāk, katru dienu. Tā arī bija, bet tas ar laiku sāka apgrūtināt, tāpēc tagad daudz maz ikdienā staigāju vairāk ar taisniem vai viegli viļņainiem. Svētku reizēm pietaupu lokošanu.
Man patīk kā izskatās ielokoti mati, kad ir bobs, bet manai matu struktūrai ir problēma ar to noturēšanu. Ar visu laku tie mēdz krasi un strauji izjukt, bet man patīk, jo tad ir tāds kā sabužināts efekts matiem.
Matus lokoju ar taisnotāju. Zinu, ka daudziem tas liekas sarežģīti, bet tā nebūt nav. galvenais - atrast īsto leņķi un viss izdosies. Matu veidošanai izmantoju savu iemīļoto Remington S6500, kuram ir vairākas karstuma pakāpes.

Kā izveidot lokas ar taisnotāja palīdzību:


Parasti pēc fēnošanas, pirms taisnošanas vai lokošanas atkāroti lietoju Osis+ veidošanas līdzekli papildu aizsardzībai pret karstumu. Zemāk var redzēt kā ierasti veidoju matus, ja dodos uz kādu pasākumu un to kā staigāju ar šo nesenāko griezumu ikdienā. Patiesībā, fotogrāfijā pa labi, šādi izskatās mani mati nākošajā dienā pēc ieveidošanas ar taisnotāju kā kreisajā pusē.

Galvenais nosacījums, kārtīgi pēc tam nofiksēt ar matu laku. Man friziere pat iesaka laku iepūst nedaudz uz katras šķipsnas pirms veidošanas, tad lokas ilgāk noturēsies.
Rakstā par manu izlaidumu var redzēt kā tās noturējās visas dienas garumā, kad pirms un pēc tika fiksētas ar matu laku.

Viena lieta, kas pamatīgi mainījās pēc tam, kad nogriezu matus - es tos sāku nēsāt vaļējus nevis ikdienā sasietus astē. Man bija gari mati, bet tie vienmēr bija savīti zirgastē, jo man tie kaitināja. Tagad matus astītē saņemu ļoti reti, vairāk atrodoties mājas, un tad es talkā ņemu uzticamos Invisibobble gumijas.
Ikdienas aprūpei, matus ķemmēju ar Tangle Teezer Travel ķemmi, kura man jau ir vairākus gadus un nav sabojājusies vai saplīsusi. Nesenākais atklājums ir Tigi Large Pro Padle ķemme, kuru izmantoju ikdienā gan ķemmējot matus, gan pie fēnošanas. Abas lieliskas ķemmes, kas neplēs matus, un ļauj tos ķemmēt pat slapjus.

Rezumējot visu, ko esmu šeit aprakstīju, ko esmu piedzīvojusi un sapratusi, esmu priecīga, pat gadu vēlāk, ka saņēmos uz šo soli nogriezt, jo kopš tās dienas jūtos kā es pati. Skatoties vecās bildes ar garajiem matiem, tā neliekos kā es pati. Tīņu gados sāpīgi bija iedomāties ja vajadzētu griezt matus nost, tomēr tagad man liekas, ka nespētu vairs staigāt un skatīties uz tiem izstīdzējušiem un nedzīvajiem matiem, kas lūza un lūza arvien vairāk.
Mans ieteikums ir neskriet līdzi baram, bet apdomāt vai tas ir tiešām tas, kas patīk. Jā, mati ataugs, tomēr ja zināt, ka jūsu garie mati ir skaistākā rota, negrieziet tos nost. Es savus nogriezu un būtu izdarījusi vēlreiz un vēlreiz ja vajadzētu.

Noteikti gribas dzirdēt jūsu stāstus par saviem matiem. Par visu - par krāsām, par garumiem, griezumiem. Veiksmēm un neveiksmēm. Tāda sajūta, ka par matiem varētu runāt un runāt stundām.

4 komentāri:

  1. Es jau sen nogriezu savus matus un tāpat to nenožēloju, jo man viņi nebija tādi, kurus varētu nosaukt par skaistāko rotu un īsi, manuprāt, izskatās daudz labāk un sakoptāk. Kopš nogriešanas saviem matiem arī sāku pievērst daudz lielāku uzmanību, nekā pirms tam, kas ir tikai pozitīvi :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Kaut kā īstenībā paradokss, jo vienmēr domāju, ka jāpiedomā vairāk pie garu matu kopšanas, bet nekā - īsāki mati prasa vairāk rūpes un īsto līdzekļus :)

      Dzēst
  2. Ļoti labs un praktisks raksts, paldies! :)
    Tev ļoti piestāv!
    Ir bijuši visādi eksperimenti jau no 5. klases, kad bija tikai eksperimentēts ar hennu, līdz pat brutālai krāsošanai ar lētām krāsām, balinātājiem un tonējošajiem šampūniem kā melnā, tā blondā, tā sarkanā krāsā. Diezgan traki laiki, taču vismaz tagad es zinu, kādas krāsas man nepiestāv un kādas nevēlos.:D Garus matus, kā man gribētos, neizdosies izaudzēt, jo gali ir drausmīgi spuraini un sausi, forma "nošļukusi", savukārt bobs/karē ar čolku izskatās drausmīgi. tā kā mati nav no plānajiem, izskatījās kā ķivere.:D
    Čolka vairs nestāv/neizskatās labi kā kādreiz, tāpēc vairs to negriežu, turklāt bez tās ir ērtāk, kā arī neveidojas pumpas uz pieres.:)
    Laikam labākais griezums ir vidēji gari mati ar nedaudz pakāpenisku griezumu un papildus filējumu, lai nav liekais biezums. Taču matu gali ir ļoti neveselīgi un sausi, kas ir lielākā problēma pašlaik, ko nevar uzlabot ar griezumu diemžēl. 2x reižu mazgāšana nedēļā, reta krāsošana un reta žāvēšana ar fēnu kkā ir zaudējusi kādreizējo veselīguma efektu. laikam arī gadi dara savu. :D turklāt veidošanas līdzekļus nelietoju. sāku lietot dažādus kopšanas līdzekļus, taču arī nelīdz, tikai "nogludina" virsējo spurojumu... :(
    pēdējais glābšanas salmiņš laikam ir sākt dzert vitamīnus priekš matiem.
    bet pamēģināšu arī pēc taviem ieteikumiem samazināt kondicioniera/masku lietošanas biežumu.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Man prieks, ka raksts patika :) Un, paldies par komplimentu!
      Vau, Tev nu gan garš ceļš mērots līdz šī brīža matu sakārtojumam. Ar to kondicionieru/ masku lietošanu daudziem domas dalās, bet maniem matiem labāk patīk mazāk produkta un tad viss ir kārtībā, tomēr no praktiskā viedokļa šie līdzekļi ik pa laikam ir jālieto, ja ne pat katrā mazgāšanas reizē. Tas, ko es varu ieteikt, ka nav nemaz tik peļama doma dzert papildus klāt vitamīnus, jo par ļaunu matu stāvoklim, izskatam tas noteikti nenāks. Mati tieši kļūs stiprāki. Man paziņa ļoti bija iecienījusi Evelle vitamīnus, un teica, ka šīs runas par to cik tie ir lieliski, patiešām attaisnojās, jo gan matu, gan ādas stāvoklis patiesi uzlabojās :)

      Dzēst

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan